Mijn 2015!

10010

Hallo iedereen!

Bloggen is me de laatste tijd niet zo goed gelukt. In 2015 heb ik mijn studie afgesloten. Mijn thesis was vooral veel schrijven op de computer (na mijn veldwerk in Zuid Afrika) en daarna had ik geen zin meer om ook ‘s avonds nog te bloggen. Het voordeel aan mijn thesis was wel: zelf tijd inplannen en dus genoeg tijd voor een reisje hier een daar! Als ik er op terug kijk, was het toch weer een prachtig reisjaar! Kort samengevat ging ik naar:

Oostenrijk (februari)
In februari huurt mijn vader altijd een huisje in de bergen in Oostenrijk; wie zin heeft komt ook! Dit jaar waren we in Zuid-Tirol, dichtbij de Italiaanse grens.

De prachtig besneeuwde bergtoppen in Oostenrijk en Italië (rechtsboven).

Zuid-Afrika (maart en april)
Voor mijn thesis mocht ik naar Zuid-Afrika! Ik heb hier 4 weken lang de Verloren Vlei onderzocht. Dit is een klein estuarium in de West-Kaap. Onder andere met een bootje op ‘t water samples genomen. Dit was natuurlijk een fantastisch avontuur! En daarna nog 10 dagen op safari in Addo NP en de Garden Route gereden. Een prachtig land, waar ik zeker nog ooit terug ga komen!

Een zebra in het Addo Elephant National Park

Antwerpen (mei)
In schraal contrast tot Zuid-Afrika, maar ook heel erg leuk: onze Zuider-buren! Het centrum van Antwerpen blijft mij altijd beïndrukken!

Herenhuizen in Antwerpen

Algarve, Portugal (juni)
Mijn lieve ouders nodigden ons uit om mee te gaan naar Portugal. Ergens in een dorpje in de Algarve hadden we een appartementje en hebben vanuit daar met een autootje de omgeving ontdekt. Een hele mooie regio!

De Algarve kort samengevat: Zon, zee en strand!

Sevilla, Spanje (juni)
Met mijn zusje ging ik vervolgens door naar Sevilla! Naast de prachtige architectuur, hebben we ook uitgebreid genoten van de Spaanse keuken! Echt één van mijn favorieten!

Het romantische Sevilla

Barcelona, Spanje (juni)
Toen was het tijd voor een weekendje Barcelona! Heerlijke stad waar een hoop gebeurd!

Barcelona

Tressow, Duitsland
Ongeveer elk weekend was ik te vinden in het vakantiehuis van mijn vriend! Tressow ligt op de Mecklenburgische Seenplatte: een regio met heel veel meren. Hier kun je heerlijk in de velden chillen, de meren zwemmen en gewoon tot rust komen. Sowieso als het kwik in Berlijn boven de 35 graden kwam, zaten wij weer in de auto die kant op!

Landelijk Duitsland

Melt festival, Duitsland (juli)
Op mijn verjaardag werd ik verast met een ticket voor Melt!!!! Een super leuk festival op een voormalig kolenwinningsgebied in Oost Duitsland. De muziek varieert van rock tot techno, dus voor ieder wat wils. Ga ik volgend jaar zeker weer op af!

Feesten op Melt!

Trogir en Split, Kroatië (augustus)
Mijn ouders hadden weer een huis gehuurd en nog een plekje over. Last minute besloten ik en mijn achternichtje ook langs te komen. Met het bootje van mijn ouders konden we vanuit ons appartement mooi naar steden als Trogir en Split varen! Kroatië staat altijd garant voor een heerlijke vakantie!

Split (links) en chillen op 't water (rechts)

Split (links) en chillen op ‘t water (rechts)

Frankfurt, Duitsland (september)
Mijn huisgenoten komen uit Frankfurt en die ging ik eens bezoeken. De skyline is op zich wel indrukwekkend voor een Europese stad, maar ik zou er niet willen wonen.

Skyline city Frankfurt

Luxor, Egypte (Oktober)
Mijn thesis was inmiddels ingeleverd, net zoals de ‘grote’ opdrachten van mijn vriend; dus samen een last-minute geboekt! We zijn naar Luxor gevlogen. Wat een fantastische plek is dat! ‘s Ochtends en ‘s Avonds tempels bekijken, ‘s Middags op de Nijl of bij ‘t zwembad. Alles op dit moment hartstikke goedkoop; konden Ballonvlucht doen, zeilen over de Nijl, kameel rijden etc. Fantastisch!

De oude Egyptische cultuur ontdekken, geweldig!

Brussel, België
Tussendoor was ik nog een aantal keer in Brussel. Ryanair vliegt vanaf daar voor 5 euro naar Berlijn; zo kon ik dus goedkoop naar mijn ouders in Eindhoven. Natuurlijk lande ik weer precies tijdens die zogenaamde ‘lockdown’.

Lockdown in Brussel

Fez & Meknes, Marokko (November)
Na mijn thesis verdediging was ik dan echt klaar met mijn studie. Trotste mamma nam mij mee naar Marokko. Wat een cultuurverschil op slechts 3 uur vliegen! In de oude stadskernen daar is het leven nog als honderden jaren geleden. Echt een aanrader als je even écht wat anders wilt zien!

Het mausoleum van Moulay Idriss in Meknes

Dublin, Ierland (december)
Een vriendin van mij studeerde tegelijkertijd af en we gaven elkaar Dublin cadeau; ik de tickets, zij het hostel. Zo hadden we een leuk cadeau voor elkaar! We hebben de stad bezocht, zijn de Wicklow mountains in geweest en hebben de kliffen van Howard bezocht!

Indrukken van Ierland

Prachtig jaar! Ik heb geloof ik, reis-technisch gezien, al het mogelijke uit het jaar gehaald! Ik wist dat reizen (op deze schaal) niet meer op mogelijk zou zijn zodra ik een baan zou hebben, dus ik heb er nog even alles van gemaakt!

En nu? Nu ben ik op zoek naar een baan! Het liefst doe ik een dokter (PhD) om zo mijn passie voor wetenschap en reizen ook tijdens mijn werkende leven voort te kunnen zetten. Maar het is niet makkelijk, de studieplaatsen liggen niet voor het oprapen en door de crisis is er veel minder geld beschikbaar in de wetenschap. Maar ik vind wel een manier om te kunnen blijven ontdekken, dat komt wel goed! In 2016 staat er daarom helaas nog helemaal niks gepland, maar deze site blijft heus niet leeg ;-)

Social media:

3 Comments

• Reply January 14, 2016

Karlijn

Gefeliciteerd met je afstuderen! Ik moest laatst aan je denken en een paar dagen later plaats je deze update :) Fijn dat je klaar bent met je studie. Ik ben bijna klaar, nu bezig met mijn scriptie, en kijk uit naar juni.
    Jouw reisjaar, holy shit, wat heb je veel plekken bezocht. Super! Ik hoop dat je een baan/studieplaats vindt en nog meer mooie reizen gaat maken.

• Reply January 15, 2016

Joost

Hey Karlijn, thanks! Dat is toevallig, ja. Succes met jouw afstuderen. En maak er gebruik van hè?! Lekker veel op reis, haha. Ik was ook ff op jouw site, erg mooi geworden!

• Reply February 25, 2016

Rowan

Ik ben nu officieel jaloers hoor… Wat heb jij veel gezien en gedaan in 1 jaar. Mooie foto’s gemaakt ook!