Thailand 2011, #7: Eilandhoppen; beach, palmtrees and ladyboy GaGa

Eilandhoppen: beach, palmtrees and ladyboy GaGa

Ik heb pijlstaartroggen gezien. Ik heb naaktgezwommen op een verlaten strand. Ik heb gedanst met Lady(boy) Gaga. Het gaat fout hier :D

Ons eerste eiland was Koh Tao. Een zogenaamd minder toeristisch eiland in Zuid-Thailand, waar je prima kunt duiken. De boot was echter huge, zaten minstens 100 toeristen op!! Het eiland bleek dus ook best wel toeristisch.
Eerst lekker middagje aan ‘t witte strand, maar er was geen zon. En die zou de komende week ook niet komen, door een of andere cycloon bij de Filipijnen.
‘s Avonds zagen we de eerste Thaise vuurshow. Geen pretje, er spatte zoveel gasoline van die vuurballen af dat als ik mn shirt zou uit wringen, ik op die brandstof met de scooter naar Bangkok zou kunnen rijden. Daarna moesten we dus even af spoelen in de zee, en hoe kan dat nou beter dan met een skinny dip. Mel wilde zoooo graag de zee in de duiken, dat ze dit even 3 meter van te voren al deed. Gevolg: Kapotte knieen. Hahaha.

De volgende dag was het tijd om met scooter te gaan beachhoppen. De weg bleek alleen TE slecht. Dus zijn we maar op ‘e’en strand geweest. Hier had je wel super mooi koraal. Met van die gekke kleine kerstboompjes op de rotsen. Door een storm moesten we eerder weg. ‘s Avonds gingen we naar het LADYBOYcabaret. Nou dat was een ervaring, jongens. Op gegeven moment gingen ook shirtjes uit, en sommigen hadden nog helemaal geen borsten!! Hahaha nouaj het was echt bizar. Op het laatst heb ik nog gedanst met Lady(boy) Gaga. Hahah. Bijzonder..

Een dansje met Lady (boy) GaGa

Na een korte nachtrust moest ik naar de duikschool! Ik had eerst een refresh course in het zwembad, en daarna ging ik 2 duiken maken in de oceaan. Duiken bleek helaas best toeristich, en er was zelfs onderwaterreclame. Mijn Israelische duikbuddy ging van link naar rechts en van boven naar beneden, dus daar had ik ook niet zoveel aan. Toch was het koraal wel mooi, al was het wat minder dan in Egypte. Maar kwam misschien ook omdat het nog steeds bewolkt was. Ik ging nog even op 15m diepte Armin van Buuren zingen. Ik dacht; dat heeft vast niemand gedaan. Dus dat ga ik ff naar hem mailen en dan mag ik vast als VIP naar een van zijn volgende optredens!
Die avond was er een beachparty, met van die blacklight paint. Dat zit nu nog steeds in mn kleren :( Je drinkt hier trouwens uit ‘buckets’. En daar wordt je behoorlijk lam van.. Werd dus een interessante avond.

Nog mega brak de volgende ochtend, moest ik alweer naar de duikschool. Weer twee duiken gepland. Dit keer was Marianne van Albertus Magnus mijn duikbuddy. We gingen gelukkig nu naar rustige locaties. Eerst gingen we een ‘zandduik’ doen, om daar dieren te vinden. Niet echt succesvol :P En daarna naar koraal; vet mooi. Ik heb 3 paarse pijlstaartroggen gezien. Vet gaaf! Daarna gingen we naar Shark Island. Dat was vet mooi. Van die grote koraalformaties, wieren en stengels. Echt een compleet andere wereled. Miljoenen(!) vissen. Dat was echt sick. Zelf een zeepaardje gezien.
‘s Avonds namen we de nachtboot naar een nieuwe locatie. Lig je met 100 man in een klein bootje.

Een pickuptruck, een nachtboot, een tuktuk, een bus, een minivan en een longtailboot later waren we in Railay Beach. Super gaaf. Allemaal karstformaties, gigantisch hoog in de zee. Bij vloed, was er geen weg meer en liep je met je knien door de slijk (er lag namelijk mangrovebos aan de oost-zijde). We gingen daarna naar de mooiste stranden ever. Vet veel zeeleven gevonden.

Railey Beach, een paradijs op aarde!

Dag erna gingen we weer lekker chillen op de stranden. Het was helaas nog wel steeds slecht weer. Mel’s voet was kapot. Er zijn duizenden stranden, honderden plekken om te zwemmen, maar nee hoor, Mel springt weer in het eerste de beste plasje. Gevolg: voet kapot. Toen moest ik alleen verder. Kwam ik een vet grote leguaan tegen in een grot. Indrukwekkend!! ‘s Avonds ging een rastathai een rastamaaltijd voor ons koken. Er lagen allemaal vissenhoofden enzo: Onee.. Maar dat bleek gelukkig voor de kat. Veder erg lekker!

Joehoe toen werd het eindelijk GOED weer :D Mega verbrand natuurlijk. De apen gingen onze spullen jatten op t strand. Toen we terug kwamen, zaten ze mijn kokosnoot op te eten :( Ik was nog gaan klimmen in de bergen. 3 x 4 meter steil naar beneden. Dat was echt vet!! Ik zat helemaaal onder de modder. Hahaha. ‘s Avonds spectaculaire zonsondergang.

Sunset op Railey beach

Het volgende eiland was Koh Lanta. Niet toeristisch, dat wilden we. En omdat het laagseizoen is, zitten we nu voor 3,75 pppn in een resort met zwembad enzo. wel in een krappie hutje, gister zat er een kat op bed en vandaag liep er een hagedis over mn broek, haha. Maar verder heel leuk.
Ik ging kokosnoten zoeken op ‘t strand. Had een super lekkere dacht ik, helemaal open gemaakt. Issie ROT> gadverdamme. Ik heb nog nooit zooo erg iets zien stinken. Nasty!!! ‘s Avonds gingen we verse tonijn eten, mjammie.

Koh Lanta is groot, en we wilden de mooie stranden checken. Dus weer met een brommertje ‘t eiland over gesjeest. Vet gaaf, door de jungle, langs the beaches. Alleen omdat het dus niet toeristisch is, wordt er niet opgeruimd. Gevolg: super nasty strand. Gloeilampen, tandenborstels, tvs, echt alles ligt hier. Dus de stranden vielen beetje tegen.
Op eentje na. Hadden we prive strand in een baai. Echt super!!!!!!! Ik dacht; wat kan ik nou doen nu ik alleen ben.. Naaktzwemmen! Hahaha. dus lag ik daar met mn witte billen.
Daarna ging ik een vlot bouwen, haha. Dat was echt vet. Overal lag bamboo en touw. Dus huppaa. Maar toen ik in de zee lag, brak ie :( Hahah loser Joost.

Koh Lanta. Kan het mooier?

‘s Avonds met de scooter door de jungle naar een afgelegen plaatstje. Behoorlijk spannend. Alleen blijkt dat plaatste uitgestorven.. Konden gelukkig nog net eten. En terwijl we op ons eten wachtten, kwam opeens de kokkin op haar scooter het restaurant binnen gereden, en parkeert ze hem tussen twee tafels.. Bijzonder. Ik had een ‘ Fried with sauce and curry ‘ besteld. Hahahah wat is dat nou weer. Dus ik besteld. Kreeg ik kip met rijst en boontjes.. Bijzonder!

Vandaag weer beachhoppen!!!!!! Tot de 16e (dat is nog maar 1,5 week :( )