Thailand 2011, #6: Goodbye North, Hello South!

Goodbye North, Hello South!

Even een kort verslagje, want ik geloof dat de hele familie zich druk maakt!
Alles gaat goed hier. Het enige slechte wat er is, is de gedachte dat we al over de helft zijn. Ik wil hier echt niet weg!!! AAAAH

Pai was vet chill. Het bamboohutje van mij en Lukas was echt geniaal. ‘s Avonds gingen we naar de barretjes met Chimine erbij, een Braziliaanse. Was vet leuk, totdat we Nak weer tegen kwamen. Dat gestoorde wijf van de vorige keer. Ze zag me nog steeds zitten, helaas. Toen gingen we dansen.. Joehoe. De dag erna gingen we eigenlijk weer allleen maar chillen in de barretjes. Eind van de middag was Mel terug en gingen we met zn 4en naar Chiang Mai.

Longnecks in Noord Thailand

Chiang Mai was natuurlijk weer ‘e’en groot feest :D Geweldige stad!! We gingen uit in the reggea area. Vet veel mensen tegen gekomen. Het eind van de avond was interessant. Steekwoorden: Ontvoerd door lesbiennes, naakt de deur open doen, trekken aan haren, ladyboys, spicey, mep op bil etc.

Volgende dag was Marnix weer in town. Ging ik met hem een scootertje huren en de bergen in. In de eerste 10 meter reed ik al tegen een andere scooter aan: schade. Ik weet niet of Marnix er nog voor heeft betaald. Boven op de berg lag een indrukwekkende tempel. Marnix werd er ff stil van, hoor. In ‘t donker terug. Door dat verkeer daar.. Wat een hel. Maar ik heb ons er doorheen geloodst! Misschien kwam het ook omdat we gezegend waren door een monnik, die ons een beschermbandje had gegeven.

De scooter: hét transportmiddel in Thailand!

Volgende dag gingen we naar Sokothai. Een oude hoofdstad. Veel oude ruines in een mooi park. Daar gingen we een beetje liggen en genieten. Wat is genieten? vroegen wij ons af.. Ik denk dat genieten synoniem is aan Thailand!! Wauw!

Fietsen in een sprookje: Sokkuthai

Intermezzo: The delicious food
Het eten is hier zoooo lekker. 3 x per dag eet ik rijst. Maar het is super lekker. Fried rice with chicken is my favorit. Or maby the Massaman Curry. Ik ga denk ik nog keer kookcursus nemen, zodat ik dat thuis ook kan doen. GENIETEN!!!!!

Na een heeeeele dag (=16u) reizen kwamen we aan in Koa Yao National park. Hier boeken we een tour door de jungle van 2 dagen. De eerste dag begonnen we met een trek van een aantal uur. Maar plotseling valt onze gids om. Begint ie te shacken, trillen, schuimbekken. OMG OMG. zitten wij midden in de jungle. Hahahaha dat was echt ZOOO bizar. Hij kreeg van die stuiptrekkingen enzo. Wij wisten echt neit wat we moesten doen. Uiteindelijk werd ie wakker, maar wist ie niet wie hij was of waar ie was. Heel vreemd verhaal. Waarschijnlijk was hij door een spin gebeten.

‘s Middags kregen we een nieuwe gids en gingen we naar een waterval en naar de top van de berg. Onderweg gezien: Een vieze aap met rode billen. Een hert. Gibbons (van die mensapen die je ook in de dierentuin in Lille had, erg vet!), gore duizendpoten, nog een hert. Weer een hert. Nog een hert (veel herten). En een kudde makkaken. En hele grote toekans. Dat was echt gaaaaaf. Die vlogen zo met zijn alle door de vallei. Wauw!!
De dag erna hadden we ‘s ochtends vrij. Het hostel lag deze keer niet midden in de jungle, maar naast een gucci prada vuitton outlet. WTF. dat had ik niet bepaald verwacht van een jungle trek. ‘s Middags gingen we nog naar hotsprings, een cave en op ‘t laatst zagen we 3.000.000 vleermuizen uit de grot vliegen .Dat was weer super indrukwekkend. Bij zondsondergang, tussen de bergen. Al die beesten in lijnen naar buiten.. Wauw!

Een schildpad in Khao Yai National Park

Vannacht nachtbus naar ‘t zuiden genomen. Stoelen met massagefunctie, erg luxe :D en over een kwartiertje naar ons eerste eiland; Koh Tao. Ga ik maar eens een duikje wagen!

Love you, friend and family :D Maar ik ga misschien wel proberen of ik later terug kan vliegen.. Ik vind het hier echt MEGA vet