Indonesia 2009, #1: Aangekomen!

Hallo!
Dit verhaal schrijf ik terwijl ik op een crappy bed lig in een baboe paalwoninkje langs een rivier in Bukit Lawang. Hoe ik hier terecht gekomen ben, zal ik eens vertellen :p!

Miljonair!

Woensdag 8 juli begon onze 36-uur durende reis. Om 8.55 ging het eerste vliegtuig naar Londen. Hier stapten we over op een vlucht met Emirates Air naar Dubai, vervolgens van Dubai naar Jakarta. Deze vlucht was super luxe! Iedereen had een eigen schermpje met meer dan 200 films, multiplayerspelletjes en zelfs televisie. Ik dacht nog even: nooo, 25 uur is veel te kort om al de films te zien die ik wil! Aan boort kregen we lekker veel drinken en eten, af en toe een warm verfrissend washandje en lekkere snacks.
Na 25 uur waren we dan eindelijk in Jakarta beland. Daar hebben we meteen een vlucht geboekt naar Medan, Sumatra. We vlogen met low-budget Lionair, wat ik verdacht veel op Ryanair vind lijken.. Dit deden we samen met Manon en Maartje, die we onderweg waren tegengekomen. Weer 8 uur, waarvan 2 vliegen, later kwamen we aan in Medan. Luxe op het vliegveld was ongekend: een crappy hal met 10 meter lopende band waar de bagage aan ‘t eind afviel.
4 vliegtuigen, 3 bussen, 1 autorit en 1 taxirit later waren we dan eindelijk op onze eerste locatie in Medan: JJ’s guesthouse, een koloniale Nederlandse villa. Muggennet opgehangen, in een koude bak water gedoucht en gaan slapen.
Vandaag ontbeten in naar dit dorpje vertrokken. Een vriend van de eigenaar bracht ons met de auto. Het maanlandschap dat we later willen bezoeken, hebben we al gezien: Het wegdek. Enorme kraters, gaten, planten, dieren en dergelijke op de weg. Een hele bijzondere reis. Van de enorm drukke metropool, via de minder bevolkte rijstvelden en palmolieplantages, naar de bijna onbevolkte Jungle. Daar zijn we nu, waar we voor 50000 rupia (=3,50) slapen. Dan hebben we ook wel slechts een bed, een gloeilamp en een gat in de grond. De eerste keer dat ik zoiets meemaak, dus het is wel erg wennen. Wel slapen we in een super mooie vallei, waar een mooie rivier doorheen stroomt. Daar hebben we net al lekker gezwommen. We zitten midden in de jungle. Overal staan bananen en palmbomen en andere exotische planten. Ook allerlei kleurrijke dieren zijn hier. Er schijnen zelfs apen te zitten, maar die gaan we morgen zien! Dan maken we een tweedaagse jungletocht! Hierover lezen jullie natuurlijk snel meer :)